o modelu

Medicus On-Line + Cloud Computing =
Medicus On-Line w "chmurze"

Medicus On-Line w „chmurze”  to innowacyjne rozwiązanie umożliwiające prowadzenie dokumentacji medycznej wraz z procesem gromadzenia i przepływem informacji w placówkach służby zdrowia z użyciem zdalnej webowej platformy. Kluczowym elementem tego rozwiązania jest przechowywanie wszelkich danych na serwerach zlokalizowanych w dedykowanym, zabezpieczonym centrum serwerowym naszej firmy, a nie na lokalnych serwerach Klienta, jak ma to miejsce w Modelu Stacjonarnym.

Oprogramowanie w "chmurze" zostało stworzone z myślą o podmiotach medycznych (publicznych oraz prywatnych) takich jak:
 
  • praktyki lekarskie i pielęgniarskie (zarówno indywidualne jak i grupowe),
  • poradnie,
  • przychodnie.

Oferowna przez nas technologia Cloud Computing w medycynie umożliwia korzystanie z aplikacji zarówno stacjonarnie z gabinetu oraz dowolnego miejsca przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych posiadających dostęp do Internetu.

Wykorzystanie usługi Cloud Computing w modelu SaaS (ang. Software as a Service) zapewnia:

  • bezpieczeństwo danych poprzez:
    - szyfrowane połączenia (przez SSL),
    - automatyczne wykonywanie kopii bezpieczeństwa.
  • administrowanie bazą danych, wykonywania kopii zapasowych oraz cyklicznych aktualizacji.
  • zgodność z aktualnym polskim prawem (przepisy GIODO, NFZ, Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Finansów).


Medicus On-Line w „chmurze” umożliwia m.in:

  • kompleksową obsługę pacjenta poczynając od rejestracji poprzez ewidencję przebiegu wizyty, a kończąc na wydruku oraz archiwizacji pełnej dokumentacji medycznej. 
  • dostęp do danych Pacjenta, historii chorób, badań i recept.
  • generowanie i drukowanie recept z systemu.
  • wspomaganie prawidłowego wystawiania recept (podpowiadanie interakcji oraz poziomu refundacji z lekospisu, rejestr pro familia i pro auctore, kopiowanie recept).
  • prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM).
  • automatyczną weryfikację uprawnień pacjenta do świadczeń (eWUŚ).
  • stosowanie standardów międzynarodowej klasyfikacji ICD-10 i ICD-9.
  • obsługę wydruku paragonów z drukarki fiskalnej.
  • stałe monitorowanie kosztów leczenia oraz ich automatyczne dopisanie do karty pacjenta.
  • tworzenie elektronicznego zestawienia (raporty), m.in. lista wizyt na gabinet, na lekarza.
  • generowanie szerokiego zakresu predefiniowanych szablonów wydruków.
  • tworzenie wzorców dokumentacji medycznej i ich przypisania do jednostek organizacyjnych.
  • import zewnętrznych rejestrów (lekospisy BAZYL i BLOZ, rejestr ZOZ z CSIOZ, rejestr gmin GUS TERYT, kody pocztowe)
  • stworzenie bazy pacjentów (klientów) i mechanizmu komunikacji z nimi (e-mail, SMS).
  • samodzielną rejestrację pacjentów przez Internet z wykorzystaniem e-mail oraz SMS - E-rejestracja.